Medierea procesului de angajare pe piata muncii

Ce inseamna Medierea muncii?

Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca aprobate prin Hotararea Guvernului nr.277/2002

Forma consolidata cuprinde modificarile si completarile aduse de catre HOTARAREA nr. 790 din 19 mai 2004; HOTARAREA nr. 1.122 din 10 octombrie 2010; HOTARAREA nr. 425 din 20 mai 2014.

Prezentele criterii de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, denumite in continuare criterii de acreditare, reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 129 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, denumita in continuare lege.

Descarca aici: Hotararea Guvernului NR. 277/2002

Redacteaza-ti CV-ul

CV-ul este cartea dvs. de vizita in baza careia angajatorul isi face o prima impresie.

Acest Curriculum vitae va sta la baza unei prime trieri a candidatilor, prin urmare retineti:

  • Un CV este mai mult decat un document personal, este un mijloc de auto-promovare;
  • Un CV nu este o simpla insiruire de ani, slujbe, scoli urmate, el trebuie sa va scoata in evidenta cele mai importante realizari, astfel incat angajatorul sa fie convins ca sunteti persoana pe care o cauta.

Recomandari generale de alcatuire a unui CV

  1. Prezentati-va calificarile, aptitudinile si competentele in mod clar si logic, astfel incat atributele personale sa fie puse in valoare.
  2. Acordati atentie sporita fiecarui detaliu relevant, atat ca fond, cat si ca forma!
  3. Un CV bun depinde nu numai de ceea ce scrieti; cum prezentati ceea ce spuneti este la fel de important.

CV-ul ar fi bine:

  1. sa se intinda pe aproximativ 2-3 pagini;
  2. sa nu contina greseli gramaticale sau de exprimare;
  3. sa contina un text clar si usor de urmarit, cu un un aspect general placut si atractiv. Fontul ales sa fie sobru (nu va sfatuim sa alegeti unul cursiv, utilizat, indeobste, in felicitari) si nici prea mic (greu de citit), dar nici prea mare (agreseaza ochiul). Paragrafele sa nu fie prea lungi (greu de urmarit); titlurile importante sa fie marcate in bold, iar informatia sa fie asezata intr-o ordine logica, urmand un criteriu cronologic, functional sau orientat;
  4. sa includa neaparat datele generale, de tip: nume, adresa, telefonul si adresa de e-mail, precizate inca de la inceput;
  5. sa contina cuvinte-cheie adecvate pentru postul vizat (de pilda, cuvinte ce implica dinamism sau termeni tehnici);
  6. sa nu contina repetitii deranjante, ar fi de dorit sa fie folosite verbe care indica actiunea, precum „a dezvolta”, „a conduce” sau „a destina” pentru a sublinia realizarile dvs. si nu propozitii declarative precum „am participat”, „am asistat la”, iar pe cat se poate, sa fie evitate constructiile pasive, precum „eram responsabil cu …”.

Structura standard a unui CV profesionist

  1. Fotografie: trebuie sa fie realizata de un profesionist, sa va reprezinte intr-o tinuta clasica si sobra. Fotografia este amplasata, de regula, in dreapta, sus.
  2. Date personale: numele, prenumele, data si locul nasterii, adresa, numarul de telefon, genul, starea civila, nationalitatea.
  3. Obiectivul de cariera/ locul de munca vizat
  4. Studii
  5. Stagii practice
  6. Experienta profesionala
  7. Lucrari publicate
  8. Cunostinte si abilitati
  9. Activitati extraprofesionale
  10. Diverse: mobilitatea, disponibilitatea, permisiul de conducere, asteptari salariale
  11. Referinte.

Descarca aici: Model CV

Locurile de munca vacante

Lucrator Spatii verzi

✎ Responsabilitati

– sa mature si/sau stranga resturi vegetale din spatiile verzi;
– sa anunte de indata seful de serviciu orice neregula constatata;
– sa ia in primire toate materialele necesare asigurarii curateniei, avand obligatia sa asigure pastrarea si utilizarea acestora in bune conditii;
– sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm, tact in relatiile de serviciu ;
– sa manifeste grija deosebita in manuirea si utilizarea materialelor si echipamentelor pe care la are in primire pentru a evita avarierea, distrugerea sau pierderea lor.

✎ Cerinte

– sa fie cinstit/a, loial/a si disciplinat/a, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toare persoanele cu care vine in contact;
– sa aiba trasaturi de personalitate: seriozitate, responsabilitate, hotarare, adaptabilitate, atitudine pozitiva.

Lucrator comercial

✎ Responsabilitati

– asigura necesarul de marfa la raft;
– adapteaza etichetele si afisele in functie de cerintele curente;
– asigura pretul produselor care au o greutate diferita de 1 kilogram;
– asigura igiena rafturilor;
– verifica termenul de valabilitate al produselor;
– realizeaza comenzile pentru produsele ce urmeaza a fi expuse la raft;
– ofera informatii despre marfa expusa;
– raspunde solicitarilor clientilor;
– raspunde de raportarea pierderilor de orice fel (rebuturi, furturi);
– raspunde de rezolvarea problemelor si de satisfacerea cerintelor clientului.

✎ Cerinte

– nivel de studii: minim liceul (diploma de bacalaureat);
– nu este obligatorie experianta, dar au prioritate persoanele cu experienta in domeniul comercial;
– are memorie vizuala buna;
– are abilitati de comunicare;
– are capacitatea de a se descurca in conditii de stres;
– are rezistenta la sarcini repetitive si oboseala.

Ospatar

✎ Responsabilitati

– preluarea comenzilor de mancare si bautura intr-o maniera eficienta si profesionista;
– acordarea atentiei cuvenite si asigurarea unor servicii ireprosabile clientilor;
– cunoasterea meniului astfel incat sa poata oferi in orice situatie informatii competente cu privire la felurile de mancare, tacamuri si bauturi.
– asumarea responsabilitatii pentru corectitudinea intocmirii si incasarii facturilor;
– raspunderea pentru calitatea serviciilor oferite;
– Este autorizat sa asigure servirea impecabila a clientilor cu produsele/mancarurile/bauturile comandate de catre acestia.

✎ Cerinte

– diploma de calificare in domeniu;
– experienta de minim 1 an ca ospatar;
– cunostinte medii de limba engleza;
– prezenta agreabila, amabilitate, solicitudine;
– atitudine pozitiva si concilianta in relatiile cu clientii si colegii;
– disponibilitate pentru compromisul constructiv.

Bucatar

✎ Responsabilitati

– pregateste mancarurile din retetarul unitatii in conformitate cu standardele in vigoare;
– monteaza preparatele pe obiectele adecvate pentru servire si realizeaza elementele estetice ale preparatelor;
– preia comenzile de la clienti si asigura servirea acestora;
– debaraseaza si asigura curatenia bucatariei;
– asigura implementarea si mentinerea standardelor de pastrare si depozitare a produselor, semipreparatelor si preparatelor alimentare cu respectarea normelor igienico-sanitare in vigoare;
– are raspundere pentru respectarea standardelor de calitate a preparatelor realizate si respectarea termenelor de executie a acestora;
– pastrareaza in bune conditii a ustensilelor si aparaturii;
– respecta normelor de igiena si securitate a muncii.

✎ Cerinte

– studii medii;
– diploma de calificare in domeniu ;
– vechimea in specialitate: min. 3 ani, cu recomandare scrisa de la cel putin unul dintre locurile de munca anterioare;
– rigurozitate in ceea ce priveste regulile de igiena in alimentatia publica;
– imaginatie culinara, ordonat si disciplinat;
– capabilitatea sa pregateasca produse alimentare reci si calde in conformitate cu meniul restaurantului;
– atitudine orientata catre client si rezistenta mare la stres;
– atitudine pozitiva si concilianta in relatiile cu clientii si colegii.

Completeaza formularul de mai jos daca doresti sa aplici la unul dintre locurile de munca vacante.

Candidat: aplica acum!

    Completeaza formularul de mai jos daca doresti sa iti fie recomandat un anumit profil de candidat.

    Companii: aplica acum!