Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor din domeniul industriei agroalimentare
Beneficiari eligibili
IMM (Legea 31/1990, Legea 1/2005, OUG 6/2011, Legea 36/1991), PFA, II, societatea cooperativă agricolă, cooperativa agricolă, grup çi organizații de producători, întreprinderi familiale, din domeniile de activitate:
- Agricultură, vânătoare și servicii anexe: 0111, 0113, 0116, 0119, 0121, 0124, 0125, 0126, 0127, 0128, 0129, 0130, 0141, 0142, 0143, 0145, 0146, 0147, 0149, 0150, 0161, 0162, 0163, 0164,
- Pescuitul și acvacultura: 0311, 0312, 0321, 0322,
- Industria alimentară: 1011, 1012, 1013, 1020, 1031, 1032, 1039, 1041, 1042, 1051, 1052, 1061, 1062, 1071, 1072, 1073, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1089, 1091, 1106, 1107
- Fabricarea articolelor din hârtie și carton: 1721
Valoarea finantarii nerambursabile
Bugetul schemei este de 250.000.000 Euro.
Valoarea finanțării nerambursabile se acorda in sume fixe in functie de cifra de afaceri aferenta anului 2019, astfel:
- 5.000 euro, pentru IMM-uri cu o cifra de afaceri intre 5.000 – 13.500 Eur
- 15% din cifra de afaceri (maxim 000 Eur), pentru IMM cu CA 13.501 – 1.000.000 euro
- 120.000 euro, pentru IMM-uri cu o cifra de afaceri de peste 1.000.000 euro.
Ajutorul financiar nerambursabil: 85% din valoarea proiectului (contributie proprie de 15%)
Perioada depunere proiecte
Estimare privind deschiderea sesiunii anuale: Mai – Iunie 2022.
Modalitatea de acordare a grantului: in ordinea depunerii
>> Descarca Oferta OUG Capital lucru_agroalimentar
>> Descarca Fisa_Capital de lucru în domeniul industriei agroalimentare
Scopul programului de finantare
Acordarea de granturi pentru capital de lucru destinate IMM-urilor, societatilor agricole, cooperativelor agricole, grupului de producători, organizaţiilor de producători din cadrul industriei agroalimentare a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID -19.
Cheltuieli eligibile
- Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
- Datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;
- Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
- Cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
- Cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente;
- Cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, tehnologii, dotari independente necesare reluarii activitatii;
- Cheltuieli privind plata datoriilor la bugetul de stat.
Oferta servicii de consultanta pentru elaborare proiecte de Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor din domeniul industriei agroalimentare
Oferta noastra de servicii de consultanta si asistenta tehnica pentru obtinerea unei finantari nerambursabile prin OUG privind – Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor din domeniul industriei agroalimentare, este urmatoarea:
- Pregatirea si elaborarea documentelor necesare pentru obtinerea finantarii nerambursabile Inregistrarea online a proiectului
- Asistenta pe timpul perioadei de evaluare si contractare
- Servicii de consultanta pentru managementul contractului de finantare Servicii de consultanta pe perioada de monitorizare
Valoarea serviciilor de consultanta si asistenta pentru obtinerea unei finantari nerambursabile este 5% (minimn10.000 lei + TVA) din valoarea finantarii nerambursabile primite.
Modalitatea de plata:
- 1.000 Lei plus TVA in 5 zile de la emiterea facturii dupa semnarea contractului de consultanta
- diferenta in termen de 5 zile de la emiterea facturii, dupa incasarea de catre beneficiar a primei transe de la institutia finantatoare.
Perioada valabilitate oferta: 30 de zile.